Monday, January 05, 2009

Mahu salahkan Siapa ???

Kalau sebut pasal cuti aku rase semua student suke..lagi2 kes yg nak balek rumah,mesti la semangatkn?? Aku ni dalam golongan yang same jugak la tapi aku senarye aku xde la excited sangat2 nak balek rumah tu sampi tak tidur malam.ni berkenaan cuti tahun baru cina yg bakal tibe tak lame lagi..

Aku suka wat persediaan awal..ye la..rumah aku ni jauh giler.kat utara kedah sana.aku blaja kt segamat nie..betape jauh perjalanan aku bile nak balek umah..huhu..mestila aku kena beli tiket awal kan..lagi2 musim tahun baru cina tym tu,lagi ar ramai orang balek.kalau aku beli tiket lambat conferm la tiket pergi sungai petani dah abis. da la bas yg pergi kedah ke area tempat aku tu cume satu je.cepat ekspress yang xbrape nk cepat tu.kalau tiket habis camne aku nk balek??? mungkin orang yang tak duduk jauh boleh la pertikaikan knape aku beli tiket awal kan?? tp korang yang cakap tu dudk mane??
klw setakat duk area kt KL,N9,melaka,pahang,johor or area sewaktu dengannya tu bole ar cakap cmtu kt aku.korang punye rumah dekat.brape jam je da smpi.cube bandgkn gn aku nie, korang da sampai da,siap bole kua gn family lg,gn boyfriend tp aku stil duk dlam bas taw.seksa hnye tuhan ye tahu betape jauh ye perjalanan balek aku.lgpun tiket area2 sana banyak tak payah nk risau.cam aku ni da la segamat ni satu je bas,pastu bukn aku seorg je yg nk balek kedah,mesti la aku kena bersaing tuk mendapatkn tiket dari bratus2 orang yg nak balek ke tempat yg same destinasi gn aku.Setiap sem aku kena berhadapan gn situasi tuk mndptkn tiket ni if ade kesmpatan balek rumah dan cuti panjang,da tak larat rse yer aku nk hadapi semua ni..
Penah cuti raye tahun lepas,aku tak dapat tiket balek kedah. coz da habis.pelik aku padahal tym tu tiket bru je dikeluarkan pihak kaunter tiket.betape ramai orang yg nk balek.ish3..akhirnya aku terpkse suh mmbe belikan tiket hari sabtu kot tu pun aku turun kt pudu.tu pun belum smpi rumah aku lg.kalau ley aku tak nak menyusahkan ayah aku nak amek aku.da la jauh,gn bayr tol,minyak nk datang dari kedah tu..banyak pakai dwet wei..Tiket aku dari segamat ke sg petani hrge ye RM56.70. korang fki la sendri mahal ke x mahal??rse ye bole beli tiket pergi dan balek kn?? huhu.
takkan la korang2 yang laen ley balek awal aku terpkse tgu kt uitm nie lame2.da la kalau balek dr kedh ke segamt tu aku kena awal dr yg laen2,ye la..contoh ye if korang balek besok, aku ari ni da gerak balek segamat.tak kan la nk balek rumah dr sni pun lambat kot..mybe korang2 yg rumah dekat ni bole la balek selalu,tak payh tgu cuti2 cmni pun nk blek kn tp aku ni mne la dpat blek slalu.if ade cuti yang betul2 panjag bru la aku balek..salh ke if aku beli tiket awal??
yang menjadi masalah sekarang ialah..tarikh aku beli tiket untuk raye cina nnti ade lak kolej wat aktiviti tym tu..senrye bfre aku beli tiket hri tu aku da cek jdual aktviti kolej ni. tak de yang sme gn tarikh aku nk balek tu so alhamdillah lar..aku pun terus beli tiket.22 haribulan january 2009..hari khamis mlm jumaat pukul 9.15 p.m.
aku cek jdual ni kt mmbe aku yg jadi wing capt,dorang da wat meetg gn jpk kolej ktorg nie.so da bg jadual dan trikh pun da bagi tapi malangyer malam td ade perjumpaan PPP jadual tu diubah.
ade satu aktiviti tu nme ye bacaan yasin perdana same lak tarikh gn tiket aku balek tu.
aku terkejut giler?? dorang ubah tarikh ker..??bile tnye pd pihk sepatut ye..akhirye dapat tau dorg yg salah bgi informasi..so aku rse nk marah la jugk..coz aku da beli tiket tym tu..then aktivti tu pulk pentg bg aku coz mnntukn mse depn aku smda dapt or tidak kolej next sem. da la mlm td perjumpaan bersme ppp tu dorg ckp agk sush nk dpt kolej if kite xikut semua aktiviti yg dianjurkan.aku xtau nk wt pe skarang..aku cube nak tuka tiket,tp mesti xbole.da try cal tp bagi banyak sangat alsn..if tak bole nk wt cmne?? try usaha jual balek tiket tu..kalau ade org nk beli la..mmbe penah jual tapi xdapat dwet blek pun.rugi la cmtu..memg aku rugi tp nk wt cmne kn..tp aku hrp aku dpt excuse..klw dapt lar..pluang nk dpt excuse tu xbesar pun.tak de harapan kot..hurm...salah aku ke beli tiket awal sangat??
aku ade reason beli tiket awal..or salah mereka yg bagi informasi ni..??dorg mesti la da cek btol2 jadual bfre bgtahu kt ktorg..hurm...korang rase sape yang salah??? aku tak nak salahkan mna2 pihak tp anda2 lebih arif untuk menilainya sendiri kn..

2 comments:

  1. it's ok ain,aku faham mcm mane duduk jauh walaupun aku x pernah rase duduk dalam bas 12 jam.Tp dulu kecik2 aku pernahla duduk dalam aeroplane hmpir 24 jam.hehehe...aku pun slalu ske bli tiket awl2 w'pun aku balik KL.

    ReplyDelete